Jaaroverzicht 2023

19 december 2023

Het einde van 2023 is in zicht. Voor de feestdrukte losbarst willen we nog even samen met jou terugblikken op het afgelopen Stumico-jaar. Want wat een mooi jaar was het! We organiseerden vier inspirerende events die stuk voor stuk een groot succes waren. Kijk je mee?

21 maart: Data driven success & ALV

Met inhoud, inspiratie, een toplocatie en veel gezelligheid was het event Data driven success zeer geslaagd. Tijdens de bijeenkomst vertelden ChatGPT en gastsprekers Jan van der Lugt van Software AG en Ton Fleuren van Heijmans over hun ervaringen met datagestuurde toepassingen en besluitvorming in de bouw- en infrasector. Ook was er ruimte voor een bezoek aan het Nationaal Militair Museum.

15 juni: Vandaag besteld, morgen (t)huis

Met een rondleiding door Home Studios kwamen de deelnemers van Vandaag besteld, morgen (t)huis direct helemaal in de woningbouwsfeer. Hierna volgden prikkelende presentaties van Mombarg Beton, Daiwa House Modular Europe, CADblanche en iBuild die iedereen aan het denken zetten. Waar biedt woningbouwversnelling kansen, waarin lopen we vast of kunnen we nog meer versnellen? Afsluiter van het event was een inspirerende paneldiscussie onder leiding van Rob Roef.

13 september: Digitale duurzaamheid

In september stond ons event Digitale duurzaamheid op de planning. Stingo Huurdeman van New Horizon Urban Mining deelde hier hoe zij met behulp van openbare data klanten inzicht bieden in de waarde van assets vanuit een duurzaamheidsperspectief. Vervolgens lieten Thomas Hes en Alexander Worp van Waternet zien hoe Waternet gebruik maakt van data-gedreven inzichten met het oog op hun duurzaamheidsdoelstellingen. Na een heerlijk diner gingen we tot slot aan de slag met een interactief statiegeldsorteerspel van Nico Bonnet van Duurzaam Datalab, dat direct de uitdagingen op het gebied van afvalscheiding en statiegeld duidelijk maakte, gevolgd door een presentatie over hoe AI kan bijdragen aan een oplossing hiervoor.

22 november: Innovatiecarrousel

Tot slot beleefden we in november een topmiddag en -avond met de Innovatiecarrousel. In de oude margarinefabriek van Unilever in Rotterdam, deelden sprekers Laevo, Bouwbewijs, Inscio, Packhunt, BIMcollab, Cadvisual, BIMworks, De Groot Vroomshoop en CADblanche hun verhaal en innovaties met onze leden. Een groot succes - niet voor niets was het event helemaal vol.

Agenda 2024

Ook in 2024 hebben we weer een mooi programma. Vergeet dus niet om de data verderop in deze nieuwsbrief alvast in je agenda te zetten.

• 21 maart: Hub logistiek
  • 12 juni: From design to manufacturing
  • 17 september: AI
  • 27 november: Digitaal asset management

Hele fijne feestdagen & een fantastisch nieuw jaar!